torsdag 14 oktober 2010

Farmors limpa

Limpan är i ugnen och antingen blir den hur god som helst, eller så blir den något helt annat. Vad den än blir kommer det dröja innan jag bakar den igen. Fy tusiken vilken träning för armarna, över en timme tog det att få alla ingredienser att bli en deg. Huvva.

Och det blir nog inte så mysigt som jag tänkte heller med limpa, ost, te och Jesper ikväll. Lutar åt att han kommer hem väldigt sent. Lutar åt att jag inte är sugen på limpa och mys då..

Ni skulle bara veta vilken pärs det är för mig att försöka hålla mig positiv de kvällar han jobbar. Mitt nya mål är nämligen sluta sitta hemma och deppa och sen vara deppig när han kommer hem och vara en tråkig flickvän som sitter och tycker synd om sig själv. Det lilla problemet är bara att han ska jobba en massa nu och jag hatar att vara ensam och jag saknar att ha egna folk nära som jag kan ringa och som kan komma förbi och hålla mig sällskap när jag är ensam på kvällarna. Så många gånger jag undrat vad jag riktigt tänkte på när jag flyttade hit. Men de är ju så fint och fantastiskt och underbart hela tiden när han inte jobbar. Så det är bara att bita ihop och sluta mesa. Sluta mesa.

3 kommentarer:

  1. FIIINA Stina! Min skype är alltid på när jag har datorn på. Skypa med mig när du vill på kvällarna, jag är ju hemma ibland och rätt ensam jag med <3

    SvaraRadera
  2. Du kan ringa mig med!! Svarar alltid vettdu:)

    SvaraRadera
  3. Ja och du kan ringa mig med! Men som sagt, i en perfekt värld skulle inte avstånd finnas. Jaghatarverkligenavstånd. Vi måste helt enkelt komma på hur man teleporterar sig! & det är snarast.

    SvaraRadera