måndag 18 oktober 2010

Måndag

Tänk att det redan är måndag. Tiden går så fort jämt, och särskilt på hösten. Egentligen extra mycket alla årstider. Det är helt stört att det är mitten av oktober redan. Snart är det jul och snart blir jag osvensk igen. Börjar längta lite efter åkningen nu när det känns som att det närmar sig.

Helgen som jag inte var särskilt taggad för eftersom att Jesper skulle jobba så mycket blev ändå helt okej. Faktiskt riktigt bra om man tänker på hur den började i fredags. Efter ett riktigt jävligt arbetspass spenderade jag hela fredagskvällen hemma hos Jespers familj med film och två bröder. Sen flög helgen bara iväg. Jobbade lite lördag, hade middagsmys med ett gäng sköna brudar som egentligen är Jespers kompisar men som jag lånar lite då och då. Senare på kvällen slutade Jesper jobbet och vi tog en öl på mitt blivande jobb med Martin och två kockar. Fint är det, där jag ska jobba, riktigt fint.

I söndags hade jag ännu en Jespers-brorsor-dag med limpbjudning, innebandy och nyckeln till frihet. Och nu är det måndag. Och Jesper jobbar och jag lagar klyftpotatis till mig själv. Och jag läser en bok som är verklighetsbaserad och hemsk. Men bra.

Och Amanda ska komma för lite sällskap senare. Och jag ska peppa mig själv inför jobbet imorgon. Stå på mig själv och inte ta någon skit. Det blir nog bra. Och nu borde jag röra i potatisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar