måndag 14 december 2009

Bewerbung

Ni vet det här med att söka jobb och sedan jobba. Det brukar vara lite småknepigt i början, lite svårt att få till ett bra CV, lite nervöst att personligen gå och söka jobbet. Samt rätt läskigt första dagarna på jobbet. Ni vet det.
Tänk er att göra det i ett land där ni inte ens kan språket (eller okej, i ett land där ni inte kan språket särskilt bra) Det är lite knepigare.
Har ju trotsallt lyckats arbeta litegrann här även om jag är en blöde kuh manchmal, och jag lever än. Men måste ju fixa ett till arbete efter jul så därför försöker jag nu styra upp ett CV. Vore ju rätt vettigt att ha sånt färdigt när jag kommer tillbaka. Dock är det förbannat svårt på ett språk man inte kan. Ni anar inte hur lätt det är att beskriva sig själv och vad man kan på svenska. På tyska är det aningen svårare. Ibland undrar jag varför jag gång på gång utsätter mig för den här knepigheten, allt vore så mycket lättare i Sverige. Men kanske inte samma sak. På ett lite sämre sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar