lördag 15 maj 2010

V.I.P

Det är så lustigt hur mycket folk orkar bry sig om V.I.P förövrigt. Som jag säkert fått fram på något vis så är det ju nästan alltid någon eller några mer eller mindre kända och viktiga personer på ställena jag jobbar, och det är så stört hur mycket alla orkar tänka på det. På tennisturneringen hade jag hand om ett "top-V.I.P"-bord, där de fick allt de önskade. Ingen annan fick champagne, men självklart de. De frågade om det fanns bakverk, och poff trollades det fram ett helt fat med gosaker från ingenstans.
På golftävlingen jag jobbar i veckan har de listor med bild och namn på de viktigaste personerna som kan tänkas komma. De allra viktigaste är särskilt utmarkerade. Ifall någon möjligtvis inte skulle veta exakt vem någon viktig är.

Lite smått stört kan man ju tycka. Fast vem vet, när jag blir så viktig kanske jag också måste ha champagne istället för vanlig sekt, och bakverk istället för vanlig efterrätt. Jasi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar