onsdag 10 mars 2010

Första dagen

Nu har det dragit igång i Garmisch. Och det är inte bara världscupen det handlar om, utan rent av världscup-finalen. Det är rätt kul. Hade även turen att jobba i en stor byggnad nere vid målområdet så jag hade uppsikt över hela målgången och även bra sikt till en tv-skärm där man såg hela åket.
Jobbet gick ut på att jobba vid frukost och lunchbuffé för folk som betalt för mat också, vilket betydde att i pausen var det mycket folk, men när tävlingen väl drog igång fanns det gott om tid att tjuvkika på de tävlande. Jag lyckades faktiskt pricka in att se hela Anjas åk som slutade med pallplats. Sammanfattat ett rätt värt ställe att jobba på om man är intresserad av skidåkning. Vilket jag är ju.

Dock lite småjobbigt hur sjukt tidigt man måste stiga upp för att hinna dit i tid. Imorrn har jag ställt klockan på 04.40. Jippie! Men samtidigt är det ju inte så ofta man får chansen att jobba på ett sånt ställe, så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar