tisdag 2 mars 2010

Jobb

Förövrigt var det inte jättasvårt att styra upp jobbet här. Skickade ett mail igårkväll. Fick ett sms idag på morgonen, ringde upp och poff. Jobb torsdagkväll i Kunsthalle, fredag och lördag i event arena i olympiapark. Ska bli intressant att se vad för påhitt jag ska jobba på. Hoppas iallafall på kul och mycket pengar.

Annars säger Ylva att jag är glidarn. Och det är ju lite sant. 3 månader i München, 1,5 månad i Österrike, 2 veckor i München, semester i österrike, en vecka i München, semester i Sverige, och sen fortsätter våren i München med besök i mängder. Jag är lite bortskämd ibland tror jag. Men bara att passa på medan det går.

En liten kul grej är att Ylvas mammas kompis igår skulle prova en brustablett mot tandsten. När hon gurglat ett tag, varit förövånad över att hon skulle gurgla i 10 minuter och tyckt att det smakade helvete, läste vi nogrannare på förpackningen och upptäckte att det var ett medel för tandproteser. Alltså ingenting man skulle gurgla precis. Borde vi ju förstått på namnet, "kukident", bara det gör ju att man blir lite skeptisk.

Nu får jag Prosecco serverat, jag gillar besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar