måndag 28 september 2009

Italian weekend

I helgen pa oktoberfest var det förövrigt italian weekend = italienarna invaderade landet och wies'n (vad de kallar oktoberfest här). I fredags blev det nästan för mycket. De kan ju pa riktigt inte uppföra sig. Ursäkta om jag är fördomsfull men av 100 itaienare sa är det ju lätt 90 st som ska halla pa och röra vid en och säga miljoner komplimanger. Nej, jag faller inte för det.

Kommer ju dock vara sjukt uppblast när jag kommer hem. Även när det inte är fullt av italienare här sa sparas det inte pa komplimangerna. Vet inte hur manga ganger de sagt att svenskar har rykte om sig att vara vackra, och att de haller med. "oo, aus schweeden?.."
Jag skulle nog lätt kunna vänja mig vid att folk tittar beundrande pa en sa fort man gar förbi, även om det som sagt kan bli för mycket.

1 kommentar:

  1. München låter som ett trevligt ställe hörru ;) Kikar gärna förbi om det blir tågluff!

    SvaraRadera