tisdag 22 september 2009

Skola

Nu har det börjat. Iallafall litegrann. Och jag orkar inte latsas vara positiv. Jag känner lite tvivel.

Provet vi gjorde igar var verkligen svart pa riktigt, och tydligen finns det inte nagon nybörjarniva. Inte för att jag tror att jag skulle behöva börja fran början, men vore skönt att iallafall ha möjligheten. Hamnade iallafall i trimester 2. Den sämsta gruppen. Vilket jag är hemskt nöjd med, blev nämligen tveksam om jag skulle komma med överhuvudtaget.

Pa internet star det att det är en kurs pa förmiddagarna. Jag gar till 18.10 alla dagar utom en, och börjar som tidigast 12.05. En dag, annars börjar jag tillochmed 15.00 tva dagar. Vad ska jag hitta pa hela dagarna? För, trodde att det skulle vara kanske nagon svensk eller vad som helst i min grupp. Har inte träffat dom än, men om vi säger sahär sa kunde jag kanske uttala 1 namn av de 11 som gar i min grupp. Hoppas pa nagon kul iallafall.

Skulle fixa Csn idag ocksa. En tant pa biblioteket fyllde i det. Sedan sa hon att jag i december efter avklarad kurs kommer fa ett certifikat som jag ska skicka in till csn för att da fa pengar. Hoppas verkligen inte det här stämmer, da kommer det bli en fattig höst pa gatan.

Sa, känner min inte helt positiv för tillfället gällande skolan. Det är knepigare än jag trodde att börja skola i ett annat land. Särskilt när jag inte kan spraket och ingen pratar engelska.
Börjar idag 15.00 iallafall, sa hall tummarna för att de pratar hemskt sakta sa att jag forstar, att jag har en gäng schyssta typer i min klass och att jag av nagon anledning helt plötsligt blivit sjukt sprakbegavad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar