torsdag 28 januari 2010

Jobbajobbajobba

Börjar på riktigt bli en hel del jobb nu. Sist jag var ledig en hel dag var förra tisdagen och jag vet inte när det kommer hända igen, eftersom att jag måste jobba imorrn som annars egentligen skulle varit denna veckas lediga dag. Kul att jag behövs, synd bara att jag inte riktigt får pengar.. Ska ta mig i kragen och försöka styra upp det där. Lönen vi kom överrens om när jag kom hit bestämdes ju när hon trodde att jag inte skulle behövas. Men, världens halaste ål att lönediskutera med så får se hur det där blir riktigt. Tur att jag trivs rätt bra på jobbet iallafall och kan äta mig jättemätt varje kväll. Och, som jag sagt innan. Jag ser det mest som en bonus att få hänga i alperna 1,5 månad med massa åkning (det snöar nu). Styra upp mitt liv kan jag göra någon annan gång.

Såhär såg hotellrestaurangen som jag jobbar i ut på nyårsafton.

Förövrigt. På tal om styra upp livet. Jag vet faktiskt vad jag ska söka till hösten. Och var. Det är inte riktigt något jag brukar veta, men kul att börja styra upp tillvaron lite iallafall. Och förlåt fina uppsala-bor, men jag hamnar inte hos er. Dock bara 98:- med tåg bort om man bokar i förväg. Och det är faktiskt i samma land den här gången. Många plus i kanten!

Ikväll blir det matlagning och festligheter med killarna från jobbet och Filippa som behöver muntras upp efter killproblem. Av egen erfarenhet vet jag att något som botar iallafall för stunden är en riktigt rolig kväll. Så det taggar vi för! Nu en liten tupplur så jag orkar med kvällen.

1 kommentar:

  1. Nu blev jag ju nyfiken ;) var hamnar du och vad vill du läsa? =) Så kul att höra vad alla vill göra! :)

    Hoppas du har det bäst!
    Puss!

    SvaraRadera