onsdag 20 januari 2010

Onsdag

Nu har jag börjat komma in i livet här nere. Det är rätt stor skillnad från förra året, men samtidigt samma sak. Det åks och festas och jobbas. Har dock blivit rätt lite jobb sen jag kom hit, mer av det andra. Men snart börjar högsäsongen så då blir det nog rätt mycket av allt.

Ibland är det lite ensamt, det är ju en lite annan grej att åka hit helt själv. Tur att det kryllar av härliga folk här. Jag känner mig inte så ensam när det är afterski på häggis, isak spelar och alla tillsammans står på bord och bänkar, dansar och sjunger. Det är bra skit.

Har varit några riktigt härliga dagar i backen nu också. Den strålande solen väger upp bristen på snö. Håller dock tummarna varje dag för att jag ska vakna och se att det snöar, så någon gång borde det komma iallafall.

Ikväll är det en lite försenad julfest med jobbet. Vi ska åka upp till Bellevue alm och sen när vi varit färdiga där blir det rodel ner. Chefen bjuder och jag känner mig lite dum för att jag knappt jobbat nåt än. Men gratis är gott så jag hänger på.

Jag har styrt ett österrikiskt nummer nu, så det tyska får ligga i en låda. Men det svenska använder jag än.
Österrikiskt nummer: 00436649318063

Jag mottager gärna sms och samtal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar