onsdag 10 februari 2010

Bull-uppdatering

Tänka sig att vi bakade helt utan mått. Ingen kavel hade vi heller. Bunken var en stor kastrull och degen såg inte alls ut som den brukar efter att den jäst klart. Vi undvek att köpa exakt alla ingredienser också för att spara på slantarna.
Och ändå blev det så gott.

5 bullar senare och jag har gått upp ännu något kilo. Inte mycket slår nybakade bullar och mjölk. Och Bad Gastein vet verkligen hur man gör folk knubbiga. Hårdträning i München blir det iallafall, men, det var det värt. Och 41 bullar räcker till senare ikväll också. Mums!

(Några rader på msn från sus gjorde min dag, och vet ni om att man kan prata 3 samtidigt på skype? Gudars vad jag älskar den uppfinningen. Skype - en osvensks bäste vän)

1 kommentar:

  1. DU ska veta att jag saknar dig gumman!! IHJÄL MIG!!!!! Och jag längtar så stört mkt till i höst:) Fattar du hur kul o mys vi kommer få det?!?!
    Hälsa lina från mig, låter super med skidor...
    Mamma o jag va nere i huset i frankrike över helgen o åkte lite:P
    Puss Céline

    SvaraRadera