måndag 15 februari 2010

SnålStina lyxar till det

Jag är ju som jag sagt tidigare inte det tätaste besticket i lådan för tillfället. Det har gjort att vissa på skoj börjat kalla mig snålstina. I början var det rätt kul, men samtidigt är det inte alls särskilt roligt. Jag har ju skitit där jag ska äta, det är ju verkligen ingen annan än mig själv jag har att skylla för att jag är i en lite krisig pengasituation just nu. Men jag tror inte folk riktigt förstår hur påfrestande det är att hålla i varenda cent, och att alltid vara den som sitter bredvid och äter knäckebröd istället för riktig mat.

Och på tal om knäckebröd så äter jag ju det till frukost, lunch och fika efter backen. Middag får jag på jobbet. Och de dagar jag jobbar frukost blir det yoghurt och tillochmed mjukt bröd. Hursomhelst tänker jag faktiskt lyxa till det imorrn och följa med Lina, Bella och Anna till Salzburg. Har ju trots allt levt på knäckebröd i en månad nu. Inget shoppande blir det för mig inte, bilresan blir ju hela min veckokassa, men det ska bli skönt att åka iväg lite. Jag gillar att åka bil, se mig runt och Salzburg är en sjukt mysig stad. Och efter allt detta knäckebröd känner jag mig värd det.

1 kommentar:

  1. Hej damen!
    Vad har du för adress där du bor nu? Tänkte skicka något roligt till dig :)Så du inte lider så mycket av att äta knäckebröd.

    Skicka adressen i ett sms är du söt!

    Kram Sanna

    SvaraRadera