måndag 23 november 2009

Blir lite lätt tokig

Ibland känns det som om livet går ut på att vänta. Och vänta lite till. Det är förövrigt därför jag alltid är sen - jag gillar inte att vänta. Det är ju lite dumt tänkt iochförsig, för det gör ju bara att alla får vänta på mig. En liten ond cirkel. Får nog styra upp det där någongång så att jag har några vänner kvar i framtiden.

Hursomhelst, det jag tänkte komma till var att jag för tillfället är inne i en enda stor väntans bubbla. Jag väntar på att Sara ska svara på mitt sms så jag vet att hon är hemma och kan komma förbi. Jag vill att Stig´s ska få tummen ur och höra av sig om jag ska jobba något i jul eller inte. Jag vill att en person ska höra av sig om hon kommer eller inte, ett telefonsamtal sen inget mer blev det. Väntar på juuulen och på att lärarna ska låta oss skriva proven så att de är bortgjorda. Skulle kunna skriva en väldigt, väldigt lång lista. Istället citerar jag Lisakusins rubrik på hennes blogg idag: "Life is what happens to you while you´re busy making other plans"
Det stämmer ju väldigt bra faktiskt. Måste sluta fokusera på väntandet och börja fokusera på nuet.
Och poff fick jag ett sms av Sara, nu kanske det lossnar!

3 kommentarer:

  1. Jag säger att det handlar om en balansgång. Har du inte tålamod att planera och vänta på saker kommer man missa massa sjukt roliga saker. Men man får inte bli för blind och endast titta för långt in i framtiden!

    SvaraRadera
  2. "Life is what happens to you while you're busy making other plans"

    Är förövrigt ett citat av John Lennon, från låten "beautiful boy". (om jag inte minns helt fel)

    SvaraRadera
  3. Förlåt, vet att jag är de vännen:( har skickat ett mail på facebook, livet är inte lätt utan mobil... KRAM

    SvaraRadera