söndag 1 november 2009

Men behärska dig!

Jag måste ju på allvarligt lära mig äta med måtta och inte tills det är tomt på faten. Middagsbjudning ikväll hos Kellie och hon hade lagat min favoriträtt lasagne, klart jag tog ett antal portioner. Sen handmade tiramisu till efterrätt. Ja, jag åt två portioner. Och nu sitter jag här med magen full. På riktigt Full. Jag åkte inte U-bahn hem. Jag rullade. Allvarligt. Trevligt var det hursomhelst, och ovanligt vuxet. Det var Kellie + pojkvän och även pojkvännens kompis. Det interssanta är att Kellies pojkvän är 37 och kompisen var 42 eller något. Jag umgås ju som oftast med folk som är lika gamla, eller yngre än mig så det var en ny erfarenhet. Men, tro det eller en men 30-40 åringar kan vara kul att hänga med. De har fortfarande humor (nästan för mycket tysk humor, jag och Kellie hängde knappt med) Och de bjuder på gott rött vin. Och en massa annat påhitt som olika vindrinkar. Det här kan ju aldrig sluta bra, jag kommer väga 130 kilo till jul.
Men som dagt, en himla trevlig kväll och bra slut på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar