fredag 13 november 2009

Livsglädje

De senaste 3,5 månaderna har ju som ni säkert vet inte varit de lyckligaste i mitt liv. Just därför känns det så skönt att jag på senare tiden ibland känner i magen att jag gillar livet. Visst, jag har än inte helt kommit över ni vet vem, och livet känns fortfarande skit ibland. Men just därför är det så skönt när de här stunderna kommer.
Idag har det känts så. Vädret är fint, München är ännu finare. Jag har en kul helg framför mig och känner att jag gör något med mitt liv. Blir bättre och bättre på tyska hela tiden, och jag trivs sjukt bra i den här staden. Jag blir glad när jag tänker på alla där hemma, att jag har världens bästa familj och världens bästa kompisar att komma hem till. Att det snart är jul. Att Kellie snart kommer för en liten öl innan vi kilar vidare till festen med massa gratis mat och dryck och sköna människor.
Finns mycket att vara glad åt egentligen, och idag är jag det. Glad.

2 kommentarer:

  1. What..BreakUp? Damn..And I told him not to mess this up!! Hope you are ok now? I live like 2 hrs from Bad Gastein..it's called Villach. I am going to Austria for 2 weeks in December but probably won't have time to go to Munich..How long are you planning to stay in Germany/Austria?
    xx Susi

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild på dig :) och vilken härlig känsla att höra att du börjar känna dig hemmastad. Även om jag toklängtar tills du kommer hem!

    Puss&Kram Sanna

    SvaraRadera