söndag 1 november 2009

Löptur



Ja, jag kommer fortsätta mata inlägg den här veckan tror jag. Särskilt idag eftersom att det är söndag. Tyskland är ett katolskt land = ALLT är stängt söndagar. Några museum är såklart öppna, men jag vet inte riktigt. Tycker det är roligare att uppleva saker tillsammans med andra. Gå runt och säga "titta där" eller "Åh, den var cool" fyller inte riktigt samma funktion när man är ensam. Tror mer folk skulle tro att jag hade nån sorts störning.

Blev som sagt en löptur istället. Och jag är stolt över mig själv faktiskt, var ute och sprang konstant i lätt 45 - 55 minuter. Man hinner med så mycket när man springer, hann hitta en park just bredvid oss (med en bassäng som är öppen på sommaren!) och hann med mitt första besök i Olympiapark. Rätt mäktigt faktiskt, fullt av arenor och så tornet mitt i alltihop. Om jag inte minns fel var det i det tornet Kung och Silvia ska ha träffats. Rätt coolt. Att det är strålande sol och sensommarvärme gör ju inte saken sämre.

4 kommentarer:

  1. ...eller så kan du roa dig med att skriva åt mig...

    SvaraRadera
  2. Men du, är det sommar nu igen?

    SvaraRadera
  3. hej! sprang du i 50 minuter? kommer inte att hänga med dig när jag kommer tillbaka! vilken fin bild av olympiapark, tog du den idag? kram!

    SvaraRadera
  4. jag är förresten avundsjuk pa din blogg, om du inte har nat att göra far du gärna styra upp min ocksa ;)

    SvaraRadera