fredag 27 november 2009

Jag lever!

Överlevde första arbetskvällen. Ikväll jobbade vi på en bayersk familjefest med glada tyskar, schweinbrat, en liten orkester och självklart obegränsat med öl. Det är det som är lite kul med det här jobbet, man vet aldrig riktigt var man kommer hamna och vad man förväntas göra. Både kul och läskigt samtidigt. Idag behövde vi som tur var inte göra så mycket mer än att ta bort tallrikar och sånt från borden eftersom att det var buffé.

Igår köpte vi ju förövrigt lite jobbkläder och aj vad det tog ont i mitt fattiga shopparhjärta att när jag äntligen får shoppa måste jag shoppa fula byxor och fula skor. Köpte dock inte de absolut fulaste skorna jag hittade, utan ett par andra, fortfarande fula, men inte riktigt lika fula skor. Tyvärr i lite för liten storlek eftersom det var slut större storlekar. Det kände jag idag. Men, vill man vara lite fin får man lida pin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar