lördag 31 oktober 2009

089

Jag rekommenderar förövrigt inte utestället 089 här i München. Iallafall inte om det alltid är som igår med så mycket folk att man knappt kan röra sig, och rätt sådär musik. Hade ju kul ändå, och det är alltid kul att dansa, men jag betalar inte för att gå in dit igen.

Idag har vi kokat riktigt kaffe. I en kaffeapparat som fanns här i lägenheten. Det var mäktigt. Eller ja, något åt det hållet iallafall. Ovanligt hursomhelst. Och vuxenpoäng. Precis som att jag ska ha middagsbjudning ikväll. Det är också vuxenpoäng och lite småläskigt. Jag är lite nervös och vill att allt ska vara bra. Jag undrar om jag har köpt rätt vin, och kommer glassen vara tillräckligt fryst? (hemskt moget med glass, men heisse liebe är något utöver det vanliga) Okej, kanske inte den mognaste middagsbjudningen någonsin, särskilt inte eftersom att jag tänkt köpa en svensk barnfilm med tyskt prat att se. Det finns sådana på Kaufhof här, det är coolt.
Men, fortsätter det såhär med riktigt kaffe och middagsbjudningar så lär jag ju vara lätt 21år eller något när Ylva kommer hem igen (av någon anledning tror folk alltid att jag är 18?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar