onsdag 7 oktober 2009

Onsdag

Det är redan onsdag. Tiden bara springer förbi. Snart är det säkert jul.
Hemma snöar det visst ocksa. Rätt konstigt att tänka pa när det fortfarande är jättevarmt här, igar när vi tog en kvällspromenad luktade det utomlands och idag hörde jag faglarna kvittra. Tyskarna kanske inte riktigt förstar ordet oktober. Tur för oss.

Förövrigt kanske jag "glömde" berätta att det under hela sista oktoberfest veckan var ett hot om terrorism, bomber och grejer. Tydligen hade Bin Ladin sagt nagot sadant, och förra mandagen arresterades tva misstänkta terrorister och det ryktades om att de hittat en bomb. Allt detta pa oktoberfestomradet. Jag är dock inte särskilt van vid det här med terrorism och grejer, sa kanske att vi var lite väl oförsiktiga genom att ga dit om och om igen. Rätt manga var rädda och undvek stället. Men samtidigt, jag kan ju bli pakörd av en bil eller fa en motorcykel över mig närsomhelst. Varför ga runt och vara rädd?
Nu hände det ju ingenting som tur var, och nu är festen slut sa ingen anledning att fortsätta oroa sig. Men det är rätt sjukt att det finns sant här sa nära ända. Sant man bara brukar läsa om i tidningen, för inga terrorister orkar aka till norrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar