måndag 12 oktober 2009

Bra helg

Helgen har faktiskt varit super. Började himla bra med Sushibuffén vi at till lunch i fredags. Var sadan da man sitter och tar tallrikar fran ett snurrande band som man sett pa film, och fanns inte lite heller. Massa sushi, plus olika kött och stekt ris och nudlar och massa annat konstigt. Till efterrätt fanns det olika puddingar, fruktsallad och bäst av allt - friterade bananer. Vi rullade nästan ut efterat, sjukt vad mätt man kan bli.
Pa kvällen blev det ju som sagt latinoclub med massa salsadans och skakande pa höfterna. Sjukt roligt att lära sig nagot mytt och pa riktigt ett träningspass.

Lördagen var mysig, gick runt pa stan och sant. Galet mycket folk bara, och som sagt ett litet helvete att vara fattig student i shoppingmeckat. Fick iallafall med mig en sjal och en mössa hem. Tänkte att det iallafall är nödvändiga grejer. Efter stan gick vi och handlade, sen hem och lagade världens godaste middag med stekt potatis, zuccini, aubergine, paprika, lök och fetaost. Godaste middagen i München hittills. Till efterrätt choklad och vin med kexochost. Mums! Kvällen fortsatte sen bra med utgang pa max&moritz, sjukt bra ställe och välda roligt var det.

Igar hade vi ju en brunch inplanerad. Gick pa ett ställe med buffé (vad är det med oss och buffér?) och som vanligt kunde vi inte riktigt lägga band pa oss själva utan at ihjäl oss även denna gang. yoghurt, müsli, fruktsallad, massa bröd, olika ostar, varrullar, crossianter med nutella, stekta grönsaker, soppa, plus hur mycket mer som helst. Den här gangen var det knappt roligt sa mätta vi blev. Sa mätta att vi inte gick pa museum utan promenerade hem istället.

Sammanfattat en en lyckad helg med massor av allt. Precis som jag vill ha det. Dock skulle jag kunna tänka mig att lära mig att behärska mitt ätande. Men annars sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar