söndag 4 oktober 2009

Var situation just nu

Vi blir alltsa bostadslösa om ca. 1,5 veckor. Detta eftersom att vi bara fixat boende första manaden och sen räknade med att hitta lägenhet. Vilket är rätt mycket svarar än vi trodde i denna bostadslösa värld. Men det löser sig, det gör det alltid. Dock har vi varit lite smadeppade senaste veckan för att vi kännt oss aningen värdelösa. Och känns inte sa peppande att bo pa gatan heller. Men igar kväll innan vi somnade lag vi och tänkte lite högt, och pa riktigt. Jag har varit här i ca. 2,5 veckor.
Ni anar inte hur händelserika veckor det varit. Bara att jag för 2 veckor sen typ endast kunde säga vad jag hette pa tyska, till att nu kunna föra hela konversationer. jag är helt galet stolt över mig själv. utöver det har vi ju varit 7 dagar pa oktoberfest (kvällar, nätter, you name it.) hunnit med att ga pa lägenhetsvisningar, lära oss överleva i denna storstadsdjungel med u-bahn, s-bahn, tram. Alla grejer att fixa - telenummer, bank, internet, csn. Ny skola, sjukt manga nya människor att träffa och fullt med nya nummer i mobilen. Vi har provat pa tva olika gym och säkert minst 5 olika maträtter (ja vi kanske inte är mest rutinerade pa det här med att laga mat)
Sammanfattat har det varit nagra sjukt intensiva och händelserika veckor, och vi har vett att känna oss slöa och daliga. Ju mer jag tänker efter, desto mer imponerad är jag över mig själv och oss. Vi är pa riktigt rätt bra. (och ja, det här inlägget var delvis till för att peppa upp mig själv, vilket jag lyckades med. Heja oss!)

2 kommentarer:

  1. Ni är fan bra ;) kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Ni är ju helt otroligt duktiga! Kör hårt och som sagt det brukar alltid lösa sig med boende osv! :D Fortsätt ha kul! :D

    SvaraRadera