söndag 18 oktober 2009

Lugna söndag

Två grundregler i München:
Regel 1: Ät aldrig marsmallows du grillat över ett ljus på Sausalitos.
Regel 2: Träffa aldrig personen du grillat marsmallows med dagen efter.

Härliga helg igen, borträknat från några små incidenter som gett mig åtminstone ett par år extra att leva på grund av skrattattacker.
Ikea igår, var hur mysigt som helst med köttbullar och tvättställ. Vi hade tillochmed flyt när vi skulle hem den här gången, ingen taxi och inga förvirrade svenskar (läs: Jag och Ylva) som på något vis försöker lista ut hur i hela friden vi ska få oss hem i mörkret. Jag fick tillochmed med mig kanelbullar hem den här gången. Och om en månad blir det nog att återvända för inhandling av pepparkakor och glögg. Kanske en och annan tomte också. Och julljus, och pepparkaksdeg och en julblomma, och varför inte en mysig röd filt.. (ja, jag längtar barnsligt mycket efter jul och julstämning iår)

Kvällen blev ju som den blev, himla rolig även om jag möjligtvis kanske med panik tvingade hem Ylva vid halv fyratiden. Jag råkade kanske också se lite annorlunda ut, och inte på ett positivt sätt. Nu vet jag iallafall att plastikoperation i ansiktet inte är för mig. Rösten tappade jag visst också någonstans på vägen. Den långa vi gick för att hitta till Volksgarten, utestället där vi bestämt träff med räven. Och slutligen hamnde vi vid vårt gym, ca. två u-bahn stationer hemifrån. Efter att ha åkt bakvägen runt hela stan och gått lite för långt, i lite för kallt väder, i lite för höga skor. Nu vet vi iallafall var vi ska gå om vi är sugna på lite fest efter ett träningspass.

Idag sov vi för länge, tvättade en massa tvätt och lagade för goda plättar (jag, mästare på plättstekning? Det kunde väl ingen tro.)

1 kommentar: