torsdag 29 oktober 2009

Våran säng är skön

Ja, jag och Ylva delar säng. Men den är stor och än så länge har jag knappt märkt henne. Hon märker nog mig däremot eftersom att vi endast har ett täcke och det råkar jag visst använda så hon sover bara med ett påslakan. Men då har ju hon huvudkudden och jag har nallen Måns som kudde (ska berätta mer om honom en annan dag) så, tillbaka till våran säng. Den är helt himmelskt skön. Jag förstod inte hur hård den förra var innan jag provade den här. Nu börjar jag förstå varför min rygg tog så ont vareviga natt.

Jag kan köra en liten snabb beskrivning av lägenheten så kan jag lägga upp lite bilder såfort vi styrt upp vårt liv och tagit några.
Vi har tre rum. En liten hall, ett badrum och ett "stort" rum.
Man börjar med att komma in i den lilla hallen. Till vänster står en garderob och till höger är toadörren.
Toalettens väggar är knallgula. Kanske de gulaste väggarna jag någonsin sett. Men det är lite uppiggande och jag gillar egentligen gult, även om knallgult kanske inte är den finaste färgen att ha på en toa. Därinne står en toalett, ett badkar man även kan duscha i och ett handfat med tillochmed ett litet skåp ovanför. Samt några badhanddukshängare på väggarna.
I det "stora" rummet har vi allt. Det är där vi lever. Där står våran säng, ett litet bord vi har skolgrejer och datorn på, ett köksbord med två tillhörande svarta stolar och ett litet "kök" med två plattor, diskho och kylskåp ungefär (är ju alltså inget eget rum utan det står bara mot en vägg). Vi har inte så mycket förvaringsutrymme för våra egna grejer men maten har iallafall någonstans att bo. Väggarna är vita vilket är neutralt och bra, mycket bättre än någon konstig färg. Vårat "stora" rum är ungefär lika stort som systers kök. Men deras kök är faktiskt galet stort måste jag tillägga.

Nu ska vi iväg till skolan, hejhopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar