fredag 30 oktober 2009

Novemberlov?

Igar hade jag sista tyska lektionen innan lovet och idag har jag bara film och teater pa schemat. Funderar dock pa att dricka kaffe med Ylva och hennes klasskompisar i universitetets caféteria istället för att spela teater. Kände mig lite utan motivation, kaffe är gott och pa universitetet kryllar det av.. intressanta.. människor..
Sjukt dock att det redan är novemberlov.. men ska bli skönt att slippa ny grammatik en hel vecka!

Igar planerade vi hur vi ska inreda lägenheten, och nu vill jag bara att Ylva ska aka iväg till Barcelona sa att hon kan komma hem igen, och vi kan spendera resten av lovet pa ikea.
När jag var liten förstod jag inte nöjet med ikea. Inte heller för 1 ar sedan. Men nu när jag ocksa är medlem i lägenhetssällskapet har jag plötsligt upptäckt tjusningen med att titta pa pallar och bokhyllor i alla möjliga former och färger. Igar satte jag upp fem bilder pa olika saker i "köket" och var helt barnsligt förtjust över hur fint det blev hela kvällen.

Det dumma med att jag fixat lägenhet för första gangen (har ju bott pa ställen förr, men aldrig i en fräsch lägenhet som jag vet att jag ska bo kvar i ett tag. Har mer hamnat i rum hos en isländsk farmor, bungalows i thailand, risigt hus i England eller nedlaggda hotell i Österrike) är att när jag väl fatt ändan ur och gjort det, gör jag det i Tyskland(!) Hemma har jag allt man kan behöva för en lägenhet. Dammsugare, brödrost, mixer, porslin, bunkar osv. blabla. Tillochmed en toalettborste! Men jag är inte hemma i Sverige. Jag är i Tyskland, vilket betyder att jag inte äger nagot. Maste alltsa köpa alltihop. Det positiva är ju dock att när jag flyttar hem till Sverige igen och skaffar lägenhet där kommer jag ha allt kvar, och det kommer fortfarande vara sprillans nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar