tisdag 6 oktober 2009

Sol och inga bilder

Jag maste förövrigt be om ursäkt för en hemskt trakig blogg, jag är imponerad att nagon läser den. Inga bilder är det eftersom att varat internet är sa daligt att vi ska lämna tillbaka det snarast möjligt. Jag kan alltsa inte sitta med min fina lilla dator pa varat mindre fina rum, utan maste finna mig i att sitta pa skolans datorer. Trakigt, men förhoppningsvis ska vi styra ett nytt, bättre internet och da lovar jag att det kommer bilder.

Sen sa är det hett här idag. Rena högsommarvärmen och jag höll pa att svettas ihjäl när jag tog en powerwalk till skolan. Konstigt att tänka att det snöat hemma medan jag lätt kunnat ligga pa stranden här.

Ikväll har vi en helt ledig kväll som det ser ut. Inga planer för första gangen sen vi kom hit, känns konstigt. Blir nog en promenad till nagot mysigt café och sedan lite stretching hemma framför sexandthecity. Det tycker jag later som en bra plan.

Det är kul att vara sambo och att slippa vara ensam pa kvällarna. Att ha nagon att göra lunchmackor med pesto, tomat och mozarella till. Att ha nagon att prata med pa nätterna när man egentligen borde sova. Även om det inte är den stora kärleken sa har jag ju Ylva och det är inte sa illa pinkat heller. Vi brakar iallafall aldrig. Om alla sambos vore som henne vill jag vara sambo* förevigt.
(*sambo skulle jag dock bara kalla en kompis. En pojkvän är en pojkvän rätt och slätt, hur mycket man än bor ihop skulle jag aldrig kalla en pojkvän för sambo. Trakigaste ordet nagonsin)

Och förövrigt är det lite smatufft att vara fattig student i ett shoppingmecka. Hej inspiration, taskig tajming bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar